Cinemagraph

Naast mijn passie voor fotografie heb ik ook ervaring in het maken van video’s. Sinds kort is er naast video en foto een nieuw fenomeen op het gebied van content. Cinemagraph! Een combinatie van foto en video. Waar bij video de focus ligt op movement/beweging en bij foto een stilstaand beeld, biedt een Cinemagraph de mogelijkheid deze twee te combineren in één beeld. Dat trekt natuurlijk meteen de aandacht doordat er onderdelen in de video stil zijn gezet die normaliter zouden moeten bewegen. Daarnaast kun je veel beter de aandacht van de kijker sturen naar het product of element die je zelf belangrijk vind. Zie hieronder een voorbeeld van een cinemagraph:

In bovenstaand voorbeeld is duidelijk te zien dat er iets niet helemaal klopt… het water uit de kan staat stil maar het water in het glas blijft zich maar bijvullen? Hierdoor gaat de aandacht van de kijker meteen naar de thee toe en wordt niet verder afgeleid door bewegingen die zich om het onderwerp plaatsvinden

Hieronder vind u nog een paar voorbeelden van cinemagraphs;

In deze Cinemagraph beweegt alleen het vuur uit de Outdooroven.

Hier beweegt alleen de voorbij zwemmende eend.

Koffie?

Breng meer aandacht naar je product door de omgeving te ‘freezen’;

De mensen in deze Cinemagraph zijn ‘gefreezed’.